Prostor pro studenty
Váháte, zda se více věnovat oboru, který budete vyučovat, nebo se zaměřit na rozvíjení dovedností práce s lidmi? Chcete vědět víc třeba o astronomii, elektronice, historii matematiky, architektuře, umělé inteligenci nebo multimediálním vzdělávání? Chcete chodit na exkurze do škol a setkávat se s odborníky z oboru pedagogiky a psychologie? U nás je výuka uspořádána tak, abyste si mohli vybrat!
Naši absolventi jsou úspěšní
Na svou Alma mater nedám dopustit, nejen, že mi dala potřebné vzdělávání pro mou celoživotní práci, ale každoročně se na Škole učitelů informatiky v Lipnici nad Sázavou potkávám s řadou vyučujících z informatické sekce MFF UK a opětovně si zažívám, jaké to je být studentkou Matfyzu. A musím říci, že skvělé. :-)
Matfyz mě naučil pečlivosti, exaktnosti vyjadřování, schopnosti abstrakce a vytrvalosti při řešení problémů. Vděčná jsem také za možnost studia různých cizích jazyků, zejména angličtiny od příslušně vzdělaných rodilých mluvčích.
Studium na MFF UK mi dalo kompletní odborný základ pro kariéru fyzikáře, ať už se jedná o porozumění „odborné“ fyzice, příklady jejích aplikací v technice, ukázky řady demonstračních experimentů včetně možnosti si na ně sáhnout a tvořit vlastní, ale i vynikající příklady pedagogů, kteří nejen „odučí látku“, ale jsou pro svou práci nadšení a dovedou motivovat i studenty.
Matfyz mi umožnil rozšířit si obzory ve fyzice a v matematice, ale hlavně jsem díky studiu na této škole poznala spoustu kvalitních lidí jak z řad studentů, tak mezi vyučujícími. Lidé na Matfyzu na mne zapůsobili svými znalostmi, ale ovlivnili mě také lidsky svou otevřeností a nadšením pro svou výzkumnou i pedagogickou práci.
Studium matematiky a fyziky na MFF mě výborně připravilo pro mou současnou profesi odborného asistenta na vysoké škole. Kromě odborných znalostí jsem se zde naučil dívat se na věci kolem sebe s odstupem a v širších souvislostech, hledat příčiny procesů, nejen pouze následky. Díky přátelské atmosféře mezi profesory a studenty jsem pochopil, že hlupákem není ten, kdo se ptá, ale ten, kdo se nezeptá a zbytek života tráví v nevědomosti.
Nepoznal jsem jiné školské či pracovní prostředí, kde by byla tak vysoká hustota výskytu lidí nadprůměrně inteligentních, obdařených autonomním myšlením, a to jak mezi pedagogy, tak mezi studenty. Byv spíše v roli okouzleného pozorovatele, stále mě těší, že mohu prohlásit: Byl jsem při tom!